جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل

فواید خوردن صبحانه برای دانش آموز
ثابت شده است دانش‌آموزانی که صبحانه کامل می‌خورند، تمرکز و انرژی بیشتری دارند. اغلب این دانش‌آموزان قدرت یادگیری خوبی دارند و نمرات بهتری هم کسب می‌کنند. صبحانه یک وعده غذای اصلی و مهم برای دانش‌آموزان و حتی بزرگسالان محسوب می‌شود. فواید خوردن صبحانه برای کودکان دانش آموزمتاسفانه همه دانش آموزان عادت به خوردن صبحانه کامل ندارند و والدین به ناچار تنقلات رنگارنگی را تهیه می کنند و در کیف آنها می گذارند. تنقلات نه تنها مواد مورد نیاز بدن کودک را تامین نمی کند بلکه در دراز مدت اثرات سوءجسمی، رشدی و ذهنی برجای می گذارد، اما بهترین صبحانه و میان وعده بخصوص برای دانش آموزانی که باید در نوبت صبح به مدرسه بروند، چیست؟ دکتر محمد هاشمی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در این باره توضیح می دهد.

خوردن صبحانه به چه دلیل حائز اهمیت است؟

بچه ها باید در طول ساعات درس، سطح قند خونی مناسبی داشته باشند. صبحانه خوب می تواند بر کاهش خستگی آنها سر کلاس و افزایش گیرایی و تمرکز آنها تاثیرگذار باشد.

Photo 0026 جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل Photo 00251 جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل

ویژگی های یک وعده صبحانه خوب برای دانش آموز چیست؟

صبحانه باید دو ویژگی داشته باشد؛ یکی این که مقدار انرژی کافی در آن لحاظ شود و دوم این که انرژی طوری به بدن آنها برسد که در طول ساعات بعدی، قند خونشان در سطح پایدار و ثابتی باقی بماند.

Photo 0034 جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل Photo 0035 جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل

برای به دست آوردن این انرژی چه باید کرد؟

توصیه می شود حتما در صبحانه آنها غلات گنجانده شود. برای مثال وجود نان بخصوص از نوع سبوس دار یکی از بهترین گزینه ها برای صبحانه بچه هاست. علاوه براین کودکان و نوجوانان در سنین رشد هستند و باید در وعده های مختلف غذایی شان از پروتئین استفاده کنند.

پنیر هم می تواند سهمی از پروتئین مورد نیاز بدن آنها را در وعده صبحانه تامین کند. در کنار آن مصرف دانه هایی مثل مغز گردو قادر خواهد بود تا بخش دیگری از مایحتاج بدنی بچه ها نظیر اسیدهای چرب ضروری و سهمی از انرژی آنها را تامین کند و سطح ثابتی از قند خون برای آنها در پی داشته باشد.

تخم مرغ نیز به عنوان منبع غنی از پروتئین و چربی جزو خوراکی هایی است که توصیه می شود در جیره غذایی همه افراد گنجانده شود. کودکان نسبت به بزرگسالان نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند به همین دلیل توصیه می شود سه تا چهار بار درهفته روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کنند.

Photo 00321 جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل Photo 0031 جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل Photo 00301 جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل Photo 0029 جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل Photo 00281 جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل Photo 00271 جشنواره صبحانه بهانه ای برای خوردن صبحانه کامل

فرستادن دیدگاه